Ovo je situacija koja se može desiti svakome. Bez obzira na to da li koristite najnoviji model pametnog telefona ili stariji uređaj, rizik da telefon iznenada prestane da radi uvek postoji. Statistike pokazuju da je ovo jedan od najčešćih problema s kojima se korisnici suočavaju – bilo da se radi o potpuno praznoj bateriji, softverskoj grešci ili fizičkom oštećenju. Iako se može činiti kao ozbiljan kvar, često je reč o problemima koji se mogu rešiti jednostavnim koracima kod kuće.
Važnost pravilnog dijagnostikovanja uzroka pre nego što preduzmete bilo kakve korake ne može se dovoljno naglasiti. Pogrešan pristup može pogoršati situaciju i dovesti do trajnog oštećenja uređaja ili gubitka važnih podataka.
Najčešći razlozi zašto telefon neće da se upali
Postoji niz potencijalnih razloga zbog kojih telefon neće da se upali, a poznavanje ovih uzroka može vam pomoći da brzo identifikujete problem i pronađete odgovarajuće rešenje. U nastavku su najčešći razlozi zbog kojih vaš telefon možda neće da se uključi.
1. Potpuno prazna baterija
Jedan od najčešćih uzroka zbog kojih telefon neće da se upali jeste potpuno ispražnjena baterija. Iako ovo zvuči kao očigledan problem, situacija može biti komplikovanija nego što mislite. Baterija može biti toliko ispražnjena da uređaj ne prepoznaje punjač odmah.
Situacije kada se to dešava:
- Telefon je ostavljen isključen duži vremenski period bez punjenja.
- Uređaj je ostavljen u automobilu ili na niskim temperaturama tokom zime, što može uticati na kapacitet baterije.
- Telefon se ispraznio i ostao prazan danima, što može uzrokovati da se baterija isprazni ispod nivoa koji punjač može da prepozna.
Kako prepoznati da je baterija previše ispražnjena?
- Kada priključite telefon na punjač, neće odmah pokazati znakove punjenja (nema ikone baterije ili svetla na ekranu).
- Možda će biti potrebno ostaviti telefon na punjaču 15-30 minuta pre nego što počne da pokazuje bilo kakve znake života.
- Ako ni nakon dužeg vremena telefon ne reaguje, moguće je da je baterija oštećena i da je vreme za njenu zamenu.

2. Neispravan punjač ili USB kabl
Drugi čest uzrok je neispravan punjač ili USB kabl. Iako deluju kao trajni i pouzdani delovi opreme, punjači i kablovi su podložni oštećenjima, posebno ako se često savijaju, uvijaju ili koriste sa više uređaja.
Kako testirati punjač i kablove:
- Koristite drugi punjač ili kabl koji znate da funkcioniše sa drugim uređajem.
- Priključite telefon na računar pomoću USB kabla da proverite da li računar prepoznaje uređaj.
- Proverite adapter za napajanje – nekada problem nije u kablu već u samom adapteru koji se uključuje u utičnicu.
Ako drugi punjač ili kabl funkcioniše, problem je rešen. Ako telefon i dalje ne reaguje, uzrok je verovatno negde drugde.
3. Problemi sa priključkom za punjenje
Priključak za punjenje na telefonu je delikatan deo uređaja koji je često izložen prašini, prljavštini i mehaničkim oštećenjima. Čak i mala količina prašine može sprečiti dobar kontakt između punjača i telefona, zbog čega uređaj neće prepoznati da je priključen na izvor napajanja.
Kako proveriti da li je priključak čist i funkcionalan:
- Pažljivo pregledajte priključak pomoću lampe ili svetlosti da vidite da li postoji prašina ili prljavština.
- Koristite čačkalicu ili suvu četkicu za zube da nežno očistite priključak. Budite izuzetno pažljivi da ne oštetite konektore.
- Proverite da li je priključak labav ili oštećen – ako kabl „šeta“ kada je priključen, možda je konektor oštećen i zahteva servis.
4. Kvar na ekranu
Ponekad problem nije u samom telefonu, već u ekranu. Ako se ekran pokvari, telefon može da radi normalno u pozadini, ali vi to nećete primetiti jer nema prikaza slike.
Kako prepoznati da je problem u ekranu:
- Pokušajte da uključite telefon i obratite pažnju na vibraciju ili zvukove prilikom pokretanja (na primer, ton uključivanja).
- Pozovite svoj broj sa drugog telefona – ako telefon zvoni, ali ekran ostaje crn, ekran je verovatno neispravan.
- Idite u mračnu prostoriju i proverite da li se vidi slabo osvetljenje ekrana.
Ako utvrdite da je problem u ekranu, zamena displeja je najčešće rešenje, a to zahteva stručnu pomoć servisa.
5. Problemi sa softverom ili operativnim sistemom
Softverski problemi su takođe čest uzrok kada telefon odbije da se uključi. Greške u operativnom sistemu mogu uzrokovati da uređaj „zaglavi“ prilikom pokretanja ili ostane na logotipu proizvođača bez daljeg učitavanja.
Kada softverski problemi sprečavaju uključivanje telefona:
- Telefon se uključuje, ali ostaje na logotipu (Samsung, Apple, itd.) i ne prelazi dalje.
- Nakon ažuriranja softvera, telefon više ne reaguje.
- Aplikacije mogu uzrokovati „pad“ sistema ako su nekompatibilne ili zaražene malverom.
U ovim situacijama, može pomoći prisilno restartovanje ili ulazak u recovery mode za resetovanje softverskih grešaka. Međutim, ovakvi postupci zahtevaju oprez jer mogu dovesti do gubitka podataka.
6. Hardverski kvarovi (matična ploča, baterija, itd.)
Ako nijedno od prethodnih rešenja ne funkcioniše, postoji mogućnost da je problem ozbiljniji hardverski kvar. Ovi problemi su složeniji i često zahtevaju profesionalnu dijagnostiku i popravku.
Situacije kada je kvar ozbiljan i zahteva servis:
- Kvar na matičnoj ploči – oštećenja na ključnim komponentama telefona mogu uzrokovati potpuni prestanak rada uređaja.
- Pokvarena ili napuhana baterija – fizička oštećenja baterije mogu sprečiti uključivanje telefona.
- Kvarovi na konektorima – unutrašnji kontakti mogu biti oštećeni ili olabavljeni usled pada ili udarca.
- Voda ili vlaga u uređaju – čak i mala količina vode može izazvati kratki spoj i trajno oštetiti telefon.
U ovim slučajevima, samostalno rešavanje problema nije preporučljivo, jer neadekvatni pokušaji popravke mogu dovesti do dodatnih oštećenja. Najbolje rešenje je da se obratite stručnom servisu, kao što je Ekotel, gde će iskusni tehničari izvršiti detaljnu dijagnostiku i predložiti najefikasnije rešenje.

Prvi koraci koje treba preduzeti kada telefon neće da se upali
Pre nego što pomislite da je vaš uređaj zauvek izgubljen ili da je vreme za skupu popravku, važno je da preduzmete osnovne korake dijagnostike. Veoma često problem može biti trivijalan – poput ispražnjene baterije ili neispravnog punjača – a njegovo rešavanje može biti jednostavno i brzo. U nastavku su prvi koraci koje bi trebalo da preduzmete kada se suočite sa ovim problemom.
1. Proverite da li je telefon potpuno ispražnjen
Ispražnjena baterija je jedan od najčešćih razloga zbog kojih telefon neće da se upali. Iako većina pametnih telefona daje upozorenja kada je baterija pri kraju, postoji mogućnost da je uređaj ostao bez energije dok niste bili svesni toga – možda ste ga zaboravili uključiti na punjenje ili je baterija oslabila tokom vremena.
Kako prepoznati da je baterija potpuno ispražnjena?
- Priključite telefon na punjač i ostavite ga da se puni najmanje 30 minuta. Važno je imati strpljenja jer potpuno ispražnjene baterije ponekad zahtevaju više vremena da pokažu znakove života.
- Obratite pažnju na znake da baterija pokazuje život:
- Vibracija prilikom povezivanja na punjač.
- Osvetljenje ekrana ili pojavljivanje ikone baterije.
- LED indikator (na nekim modelima telefona) može zasvetleti da bi pokazao da se uređaj puni.
- Ako ni nakon 30 minuta telefon ne pokazuje nikakve znake života, pokušajte sa drugim punjačem ili proverite druge potencijalne uzroke.
2. Koristite drugi punjač ili utičnicu
Ako vaš telefon i dalje ne reaguje na punjenje, sledeći korak je da eliminišete mogućnost da je problem u punjaču, kablu ili utičnici.
Kako eliminisati mogućnost da je problem u punjaču ili utičnici?
- Koristite drugi punjač i USB kabl koji znate da su ispravni. Najbolje je da koristite originalne punjače ili one koji su kompatibilni sa vašim uređajem.
- Priključite telefon na računar pomoću USB kabla. Ako računar prepozna uređaj, to znači da je problem verovatno u adapteru za napajanje.
- Proverite utičnicu – pokušajte da uključite punjač u drugu utičnicu u kući. Nekada problem može biti u neispravnom električnom priključku.
- Ako imate bežični punjač, pokušajte da napunite telefon bežičnim putem (ako vaš model to podržava) kako biste isključili mogućnost da je problem u priključku za punjenje.
Ako telefon počne da se puni nakon ovih pokušaja, problem je bio u punjaču ili utičnici. Ako i dalje nema reakcije, nastavite sa sledećim koracima.
Dijagnostika problema: Kako utvrditi šta tačno nije u redu?
Ako ste prošli kroz osnovne korake i telefon i dalje neće da se uključi, sledeći korak je da identifikujete da li je problem u hardveru, softveru ili ekranu. U nastavku su metode koje će vam pomoći da precizno utvrdite uzrok problema.
1. Telefon vibrira, ali ekran ostaje crn?
Ako osetite da telefon vibrira prilikom pokušaja uključivanja, ali ekran ostaje crn, problem je verovatno u ekranu, a ne u samom telefonu. Ovo može biti rezultat fizičkog oštećenja, problema sa povezivanjem ekrana ili kvara na displeju.
Kako razlikovati kvar ekrana od problema sa telefonom:
- Pozovite svoj broj sa drugog telefona. Ako telefon zvoni, ali ekran ostaje crn, to znači da uređaj funkcioniše u pozadini, ali ekran ne prikazuje ništa.
- Priključite telefon na računar – ako računar prepozna uređaj, to je još jedan znak da je problem u ekranu, a ne u celokupnom telefonu.
- Proverite ekran pod jakim svetlom – idite u tamnu prostoriju i proverite da li ekran daje bilo kakve znake osvetljenja. Ponekad ekran može biti oštećen, ali će i dalje emitovati slab sjaj.
Ako ustanovite da je problem u ekranu, rešenje je zamena displeja, što je najbolje obaviti u ovlašćenom servisu.

2. Telefon se ne puni uprkos promeni punjača?
Ako ste probali više punjača i kablova, a telefon i dalje ne pokazuje znakove punjenja, problem može biti u priključku za punjenje ili bateriji.
Indikacije da je problem u priključku ili bateriji:
- Labav priključak – kada umetnete kabl, oseća se da „šeta“ ili se teško povezuje.
- Fizička oštećenja na priključku za punjenje – proverite da li postoje vidljiva oštećenja, ogrebotine ili prljavština koja sprečava kontakt.
- Prekomerno zagrevanje prilikom pokušaja punjenja može ukazivati na problem sa baterijom.
Ako sumnjate da je baterija problem, najbolje je da je zamenite ili telefon odnesete na dijagnostiku.
3. Telefon pokazuje logo, ali ne prelazi dalje?
Ako se telefon uključi, prikaže logo proizvođača (npr. Samsung, Apple, Huawei) i zatim „zamrzne“ ili se ponovo ugasi, problem je najverovatnije softverski.
Softverski problemi i kako ih prepoznati:
- Zaglavljivanje na logotipu obično ukazuje na grešku u operativnom sistemu ili oštećenje softverskih fajlova.
- Petlja pokretanja (boot loop) – telefon se neprestano uključuje i isključuje bez ulaska u sistem.
- Nedavno ažuriranje softvera koje nije uspešno završeno može izazvati ovakve probleme.
Rešenje:
- Pokušajte da uradite prisilno restartovanje (hard reset) koje varira u zavisnosti od modela telefona.
- Ako imate Android telefon, možete pokušati da uđete u Recovery Mode i izvršite „Wipe Cache Partition“.
Ako niste sigurni kako da izvedete ove korake ili ako niste uspešni nakon pokušaja, najbolje je da se obratite profesionalnom servisu.Napredne metode za rešavanje problema
Ako osnovni koraci nisu doveli do rešenja i telefon i dalje odbija da se uključi, vreme je da pređemo na napredne metode rešavanja problema. Ove metode uključuju prisilno restartovanje uređaja, ulazak u režim oporavka, fabričko resetovanje i, u krajnjim slučajevima, flešovanje softvera. Važno je napomenuti da ovi postupci zahtevaju veći nivo tehničkog znanja, pa ih je preporučljivo koristiti samo ako ste sigurni u ono što radite. U suprotnom, postoji rizik od trajnog oštećenja uređaja ili gubitka podataka.
1. Force Restart za Android i iPhone uređaje
Prisilno restartovanje (Force Restart) je najjednostavniji oblik rešavanja problema kada telefon ne reaguje. Ova metoda može pomoći ako je uređaj „zamrznut“ zbog softverske greške ili privremenog konflikta u operativnom sistemu.
Kako da izvršite prisilno restartovanje?
Za iPhone uređaje:
- iPhone 8, X, 11, 12, 13, 14, 15 i noviji:
- Pritisnite i brzo otpustite dugme za pojačavanje zvuka.
- Pritisnite i brzo otpustite dugme za smanjenje zvuka.
- Držite bočno dugme (Power) dok se ne pojavi Apple logo, zatim ga otpustite.
- iPhone 7 i 7 Plus:
- Istovremeno držite dugme za smanjenje zvuka i dugme za uključivanje.
- Držite ih dok ne vidite Apple logo, zatim otpustite.
- iPhone 6s, 6s Plus i SE (1. generacija):
- Držite istovremeno Home dugme i dugme za uključivanje.
- Oslobodite ih kada se pojavi Apple logo.
Za Android uređaje:
- Samsung Galaxy:
- Istovremeno držite dugme za smanjenje zvuka i dugme za uključivanje najmanje 7-10 sekundi.
- Kada se pojavi Samsung logo, otpustite dugmad.
- Google Pixel:
- Držite dugme za uključivanje najmanje 30 sekundi dok se ne pojavi Google logo.
- Motorola:
- Držite dugme za uključivanje između 10 i 20 sekundi.
- OnePlus:
- Istovremeno držite dugme za uključivanje i dugme za pojačavanje zvuka najmanje 10 sekundi.
Napomena: Ako telefon i dalje ne reaguje nakon pokušaja prisilnog restartovanja, nastavite sa sledećim koracima.

2. Režim oporavka i fabričko resetovanje (samo za iskusne korisnike)
Ako prisilno restartovanje ne uspe, sledeći korak je ulazak u Režim oporavka (Recovery Mode). Ova funkcija omogućava resetovanje sistema, brisanje keš memorije ili vraćanje uređaja na fabrička podešavanja.
Kada i kako pokušati resetovanje uređaja bez gubitka podataka?
- Brisanje keš particije (Wipe Cache Partition): Ova opcija briše privremene fajlove koji mogu uzrokovati probleme sa softverom, bez brisanja vaših podataka.
Kako ući u režim oporavka?
Za Android uređaje:
- Isključite telefon potpuno.
- Istovremeno pritisnite i držite dugme za pojačavanje zvuka i dugme za uključivanje (kod Samsung uređaja dodajte i Bixby dugme ako ga ima).
- Kada se pojavi logo proizvođača, otpustite dugmad.
- Pomoću dugmića za zvuk pomerajte se kroz meni i izaberite opciju Wipe Cache Partition ili Factory Reset pomoću dugmeta za uključivanje.
Za iPhone uređaje:
- Povežite iPhone sa računarom pomoću USB kabla.
- Otvorite iTunes (za Windows ili starije verzije macOS) ili Finder (za macOS Catalina i novije).
- Pritisnite kombinaciju dugmadi za prisilno restartovanje, ali nastavite da držite dugme i nakon što se pojavi Apple logo dok ne vidite ekran Recovery Mode.
- Kada se pojavi opcija, izaberite Update ako želite da pokušate da sačuvate podatke ili Restore za vraćanje na fabrička podešavanja.
Upozorenja za korisnike: Kada izbegavati fabričko resetovanje?
- Ako niste sigurni da imate backup podataka, izbegavajte fabričko resetovanje jer će svi podaci biti izbrisani.
- Ako sumnjate na hardverski kvar, resetovanje neće rešiti problem i može dodatno komplikovati dijagnostiku.
- Ne pokušavajte resetovanje ako vaš telefon ima bitne poslovne podatke ili lične informacije koje nisu sačuvane na drugom mestu.
3. Flešovanje softvera: Da li je to rešenje?
Flešovanje softvera podrazumeva ponovno instaliranje operativnog sistema na telefonu. Ova metoda može rešiti ozbiljne softverske greške, ali nosi značajne rizike i preporučuje se samo naprednim korisnicima.
Objašnjenje rizika i situacija kada treba potražiti stručnu pomoć:
- Rizici flešovanja:
- Trajan gubitak podataka ako se proces ne izvede pravilno.
- „Cigliranje“ telefona – uređaj može postati potpuno neupotrebljiv ako dođe do greške tokom instalacije.
- Gubitak garancije na uređaj ako se koristi neovlašćeni softver.
- Kada flešovanje može pomoći:
- Ako je telefon zapeo u boot loop-u i nijedna druga metoda ne funkcioniše.
- Ako je operativni sistem oštećen usled virusa ili neispravnog ažuriranja.
- Kada potražiti stručnu pomoć:
- Ako nemate prethodnog iskustva sa flešovanjem telefona.
- Ako je telefon i dalje pod garancijom – obratite se ovlašćenom servisu.
Kada je vreme da kontaktirate servis?
Ako ni jedna od prethodnih metoda nije donela rezultat, velika je verovatnoća da je problem ozbiljniji i zahteva stručnu dijagnostiku i popravku. Postoje situacije kada je poseta servisu jedino rešenje, a odlaganje može dovesti do još većih problema.
1. Zamena baterije – kada je neophodna?
Baterije imaju ograničen vek trajanja, i nakon određenog broja ciklusa punjenja počinju da gube kapacitet. „Mrtva“ baterija može biti uzrok toga što se telefon ne uključuje, čak i ako izgleda da se puni.
Kako prepoznati mrtvu bateriju?
- Telefon se ne uključuje ni nakon dugotrajnog punjenja.
- Uređaj se uključuje samo dok je povezan na punjač, ali se odmah gasi kada se isključi.
- Baterija se brzo prazni ili se telefon iznenada gasi na visokom procentu napunjenosti.
- Fizički znaci oštećenja, kao što su naduvana baterija ili promenjena boja.
Zašto je zamena često najbolje rešenje?
- Zamena baterije je često isplativija od kupovine novog telefona.
- Novi uređaj nije uvek garancija boljeg rada ako je problem bio isključivo u bateriji.
2. Kvar na matičnoj ploči ili priključku za punjenje
Matična ploča je srce telefona, i svaki kvar na njoj može dovesti do ozbiljnih problema u radu uređaja.
Situacije kada je popravka neophodna i nemoguća kod kuće:
- Telefon ne reaguje ni na jedan pokušaj uključivanja.
- Uređaj se greje neprirodno kada je povezan na punjač.
- Priključak za punjenje je fizički oštećen ili se telefon puni samo pod određenim uglom.
Popravka ovakvih problema zahteva specijalizovanu opremu i znanje, pa je najbolje da telefon odnesete u servis.
3. Neispravan ekran: Kako znati da je vreme za zamenu?
Ako ste ustanovili da telefon funkcioniše (vibrira, zvoni, povezuje se sa računarom), ali ekran ostaje crn, problem je najverovatnije u displeju.
Uslovi pod kojima je ekran najverovatnije uzrok problema:
- Fizička oštećenja – pukotine, ogrebotine ili tragovi udarca.
- Ekran pokazuje pruge, fleke ili treperi kada pokušavate da ga uključite.
- Nakon pada ili udarca, ekran više ne reaguje na dodir.
Zamena ekrana je složen postupak koji zahteva preciznost i odgovarajuće alate, pa je preporučljivo da se obrati stručnom servisu.
Ako ste pokušali sve korake, a vaš telefon i dalje odbija da se uključi, vreme je da se obratite profesionalcima. Ekotel je pouzdan servis mobilnih telefona koji nudi brzu dijagnostiku i pouzdane popravke za sve vrste uređaja.

Najčešće postavljana pitanja kada telefon neće da se upali
1. Šta da radim ako se telefon iznenada ugasio i neće da se upali?
Prvo proverite da li je baterija potpuno ispražnjena. Priključite telefon na punjač i ostavite ga najmanje 30 minuta. Ako ne reaguje, pokušajte sa drugim punjačem i proverite da li je priključak za punjenje čist. Ako ni to ne pomogne, pokušajte da izvršite prisilno restartovanje (force restart).
2. Koliko dugo da ostavim telefon na punjaču ako je baterija potpuno ispražnjena?
Ako je baterija ispražnjena do kraja, telefon može da pokaže znakove života tek nakon 15 do 30 minuta na punjaču. U nekim slučajevima, ako je baterija jako oštećena, možda neće reagovati ni nakon dužgeg vremena, što je znak da je potrebna zamena baterije.
3. Kako da znam da li je problem u ekranu ili u samom telefonu?
Ako telefon vibrira, pušta zvuke ili reaguje na pozive, ali ekran ostaje crn, verovatno je problem u displeju. Možete proveriti i tako što ćete otići u tamnu prostoriju i obratiti pažnju na eventualno slabo osvetljenje ekrana. Ako ekran ostaje potpuno crn bez znakova svetlosti, moguće je da je potreban servis ekrana.
4. Da li mogu sam da zamenim bateriju ili ekran na telefonu?
Zamena baterije ili ekrana zahteva specijalizovane alate i veštine. Ako nemate iskustva sa ovakvim popravkama, preporučuje se da posetite ovlašćeni servis. Pokušaj samostalne zamene može dovesti do dodatnih oštećenja ili čak trajnog oštećenja uređaja.
5. Da li fabričko resetovanje može rešiti problem kada telefon neće da se upali?
Ako telefon uopšte ne reaguje, fabričko resetovanje nije moguće. Ova opcija može biti korisna samo ako možete da pristupite softverskom meniju. Takođe, resetovanje briše sve podatke sa telefona, pa ga ne preporučujemo ako nemate bekap važnih informacija.
6. Kada treba da se obratim servisu?
Ako ste probali sve osnovne korake – punjenje, promena punjača, prisilno restartovanje – a telefon i dalje ne reaguje, vreme je da se obratite servisu. Takođe, ako sumnjate na hardverski kvar (matična ploča, priključak za punjenje, ekran), poseta servisu je neophodna.
7. Koliko košta popravka telefona koji neće da se upali?
Cena popravke zavisi od uzroka problema. Zamena baterije ili priključka za punjenje je obično jeftinija, dok kvarovi na matičnoj ploči ili ekranu mogu biti skuplji. Najbolje je da telefon odnesete na dijagnostiku u servis, gde ćete dobiti preciznu procenu troškova. U Ekotel servisu nudimo besplatnu dijagnostiku i transparentne cene.